jag vet inte...

Okej jag har tagit mig lite samman efter det tråkiga nyheten som nådde mig vid 21 tiden ikväll....
Linda har bloggat om det i en månad och Elin lika så, imorgon klockan fjortonhundra avgår det en buss från busstationen i eskilstuna... Jag borde sitta på den bussen jag är planerad in i minsta jäval detalj för att sitta på den bussen!!!

Men nu tvekar jag,och nej det handlar inte om daniel,elin,peter,linda eller ngt annat som har med själva resan att göra....

det handlar om den tråkiga nyhet jag fick veta ikväll om en person som står mig väldigt nära och som behöver mig och som inte alls mår bra för tillfället...det spelar ingen roll om personen ifråga vill/orkar träffa mig under denna helg men jag vill inte vara tusen mil bort och inte kunna göra ngt allts....jag älskar dig så mkt och det gör så ont att se dig lida vännen....jag gör allt allt jag kan för dig det hoppas jag att du vet...


vemdalen 2008
en följetång...

ANG VEMDALEN!!!
för ett år sedan så åkte jag till vemdalen jag och min bror och två syskonpar till...då var det just vad det var tre syskonpar som åkte iväg för att få bra skidåkning och en bra utbildning...jag och mitt ex som jag då kom bra övernes och det funkade riktigt bra,vi delade rum och allt var frid och fröjd. Med på resan var även min lillebror och hans våra vackraste i hela världen:) De är roliga speciellt när de är tillsammans....det sista syskonparet var två sockersöta systrar ;) jätte snälla och roliga och vi blev ett bra gäng jag som jämt ska ta tag i saker vara gruppens ledare och hållaihopp oss orkade inte roppa alla namn när vi skulle ngn stans så jag sa helt enkelt familjen kom nu.....så familjen blev det.... ¨Då funkade allt så bra vi hade så himla kul och kom nära varandra vi blev en bra grupp;) det funkade bra mellan daniel och mig och var kompisar allihoppa....bra tänkte jag såhär kommer det bli...ja ni får säga vad va det ni sa snälla ring gärna med jämna mellanrum under helgen om jag åker och skrik vad var det jag sa!! speciellt du stefan!! dumma navia josephine trodde att daniel och hon kunde vara kompisar och hej och hå och efter fyra år så borde det väl betyda ngt?? hell no säger jag vad säger ni?

Imorgon klockan fjortonhundra åker inte ett glatt kompis gäng iväg till vemdalen, ett glatt kompis gäng har inte spenderat året genom att fika och skratta sig igenom det nehehhee ni säger jag och ni det vet jag...ett föredetta nu mera splittrat gäng som man inte kan kalla kompis gäng längre har spenderat året genom att bråka och vara osams hata och förnedra...

vad hände tänker ni???
jag kan berätta säger jag

Vemdalen 2007 var perfekt när vi klev av bussen var alla glada och nöjda glada över att vi var ett sånt bra team och att vi nu skulle få sammarbeta!!!! det känslan höll sig i två veckor ungefär,ngn gång när jag fixade så att "familjen" skulle ha filmkväll och gå ut och äta middag och jag insåg någon stans att jag och de andra befann oss mitt inne i en date som varken vi eller de var delaktiga i på annat sätt än som åskådare....och på den vägen är det....



Imorgon kliver dessa personer på bussen, mitt ex och den ena sockersöta systern är nu sedan i januari 07 tillsammans, läget mellan de två vackra bröderna är nog oförändrat förutom att jag tror att de delar en gemensam tanke över att de vill att deras syskon ska sluta kriga....jag och den andra sockersöta systern har kommit varandra allt närmre och närmre...i like her;) mitt ex och jag som då var goda vänner har under detta år inte kunnat visstas i samma rum,att vi någon gång har varit sams,tillsammans,älskat bott ihopp delat en dröm om framtid är för många helt ofattbart....
käftsmällar har utdelas,hot har förekommit och en allämän otrevlig stämning har uppstått vid ett flertal tillfällen.....lillasystersockersöt som jag då hade en ganska nära relation till en början på en bra vänskap allt det är som bortblåst idag,jag tror inte att det beror på henne eller att det beror på mig eller honom...jag tror att detta beror på oss alla...
det är en svår situation.för honom,för henne för mig...lillasyster sockersöt har nu tagit den plats jag för ett år sen lämande det är hon som står vid hans sida,jag har valt en sida som det varit lite hit och dit med men endå jag trivs.

som sagt jag tror inte att det har med saken att göra att det är någons fel,jag tror att det är jobbigt för oss alla tre,för henne att ha med mig hans ex,veta att vi delat så mkt växt upptillsammans,för honom att vara någon stans mittemellan utan att bli arg utan att balla ur,att finna sin plats helt enkelt, att se sitt ex så lycklig med någon annan...och även för mig,att se ngn annan sitta i knät på ens ex att ngn annan slickar honom i örat och kalla honom älskling...det handlar inte om att varken jag eller han har känslor kvar för varandra längre,det handlar nog om att det är svårt att gå vidare se den man varit tillsammans med men någon ny,speciellt när det går till som detta gjorde och ja jag tror att det kanske gör saken mer komplickerat när det är en gemensam vän som en av parterna väljer....fyra år sätter sina spår det vet jag det vet ni det vet dom....

om jag kliver på den bussen imorgon så vet jag att stämingen kommer att vara spännd jag vet att det kommer kännas konstigt de första milen och att alla ska hitta sin "plats i gruppen".... jag hoppas att om jag kliver på dendär bussen så kommer det att vara en så smärtfri helg som möjligt utan bråk,hot och slag...utan jag tycker du kan flytta från stan för jag hatar dig så jävla mkt....vi ska dela minibuss och vi ska dela stuga...vi åker alla på samma villkor är det ngn som ballar ut så går det för sig att säga hej och tack...

vemdalen 08 kommer om inte annat bli något vi sent glömmer...

jag har vid flertal tllällen haft pakter som sagt  tex "what happends in sthlm stays in sthlm" eller vad händer på quallity hotell ekoxen stays at ekoxen...

detta är en pakt jag nu gör med mig själv om jag åker what happends in vemdalen 08 will not stay in vemdalen 08....

nu är det dags för mig att sova eller iaf försöka....

du du vet att jag finns här du vet att jag gör allt för dig att du är viktgiast för mig just nu och en av de viktiagaste för mig alltid det vet jag att du vet jag älskar dig god natt





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback