streck tävling

Jag är ju ute i min andra klass nu de är hur bra barn som helst och jag tycker så mycket om dem....
När läraren vill att det ska vara helt tyst i klassrummet på lektionerna så brukar vi ha ngt som kallas strecktväling..
det går ut på att man med vit krita på den gröna tavlan gör som ett stort plus och på ena sidan så skriver man tex p/f och det står för pojkar eller flickor eller så går man efter hur de sitter i klassrummet... de som vinner som har minst streck får tex gå först till maten eller först från samlingen ut på rast.....

i verkligenheten utanför vårat klassrum har jag nu märkt att det är inte den som har minst streck som vinner utan den som har mest...

hård omställning där att gå från så lite som möjligt till så mkt som möjligt.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback