min dag

I morse så sjöng vi äppel melodin på musiken,jag älskar den hade nästan glömt bort den...den fick mig att tänka på tiden i slagsta,på musik maggan på mina klasskompisar och på allt som var då...på min 1-3 lärare som jag fortfarande möter på stan ibland som säger att hon tycker att det är så kul att jag ska bli fröken jag med...

Idag var jag själv med eleverna större delen av dagen och det gick bra, men när vi skulle gå till maten så kom jag med fyra elever gående och såg en annan klass gå på led mot matsalen,och längst fram så gick en lååååååång,mörk kille och jag stannade upp för en sekund och tänktete men oj nej det kan ju inte vara han kan det?? så kanckar jag han på axeln och säger Lavelle?? och han vänder sig om och vi båda ler och jag får en jätte kram av honom och vi börjar genast prata vad gör du här vad gör du här?? ja jag var där på min vfu och han var vickarieande gympa lärare....alla barnen i matsalen och på skolgården stannade upp för att se vem det var och när vi kom gåendes pratandes på engelska in i matsalen så kom min klass fram till mig och skrek mkt diskret VEM ÄR DET DÄR?? jag sa hejdå till Lavelle och vi bestämde att ses på basketplanen på rasten = vart annars?? jag fick inte äta ifred och alla elever kom fram till mig och frågade vem är det där känner du han varför pratade han engelska förstår han inte vad vi säger?? och jag berättade att det var en vän till mig min gammla tränare som jag inte sett sen jag var 14 och att han är från usa och att jag lärt mig jätte mkt av honom. oj har ni inte setts på sju är sa de då var vi ju bara 1..vad länge tyckte det och då slog det mig...ja faaaaaaaan vad länge sen det var jag var 14 då fick jag åldersnoja men eleverna sa ja men du är ju inte gammmal ju;)

image711
Lavelle i full fart med att skriva autografer till alla elever
image712
åsså spelade vi lite b-ball Lavelle mot alla gissa vem som vann??
eleverna i trean förstod lite mer när vi berättade att han spelat mot Michael  Jordan och att han var från usa...mina elever skruvade nyfiket på sig när jag berättade det de hade ingen aning om vem MJ var/är......
de tyckte bara det var coolt att jag kände honom och att han pratade engelska,vilket är bra inför kommande engelska lektioner...

I förra veckan lärde jag dem om fotbolls landslaget med och försökte förklara för dem om hur stor det är att ngn från denna vackra stad var uttagen i lanslaget,nu fick han ju inte spela och hade jag sattsat penagar på det så hade jag varit en tät kvinna nu...
men jag fick vissa personer att säga josephine du hade rätt högt fem gånger och det betyder allt =)
det var lite over kill när jag även skulle berätta för dem om kent men några visste vad jag pratade om iaf...

efter skolan tog jag bussen hem och styrde upp ärenden och nu är jag helt död blev precis klar med tentan den är inget jag är så stolt över men det får gå...nu ska jag ta det lugnt och sen ha panik över söndag....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback