är det så det ska va??

Så börjar jag med att kika runt på andra bloggar innan jag själv drar ett inlägg....
alltid lika kul att se vad folk har skrivit om sig själva och ibland faktiskt om mig...
inte alltid rätt ut med namn och bild utan ibland skrivs det i koder med....

jag vill börja med att tacka alla de som nämner mig i sin blogg för tillfället och tacka för alla fina komentarer.
Tack det värmer....

sen ska man väl skriva lite själv med....

jag är hemskt ledsen att du känner som du gör...
jag tycker att det är tråkigt att det ska vara såhär..
du och jag är extermt olika som personer vi gör olika val i likande situatuioner just därför att vi är olika som personer..med olika bakgrund och värderingar olika upplevelser och erfarenheter..

men jag varnade innan jag om någon varnade är detta smart tänkt efter innan är dett ngt du kan stå för och genomföra.....
ibland måste man göra saker som man själv tror på men ingen annan, ibland måste man stå tillsvars inför dem man älskar sina vänner och sin familj och alla som snackar skit på stan...det är hårt jag om någon vet.....

jag själv får även nu stå tillsvars för de val jag valde att göra när jag var sexton,när jag var 20 och även längre bak i tiden...
det händer offta att jag måste försvara mig och mina val...
varför jag förlovade mig när jag var 18 varför jag blev sambo när jag var 19 varför jag sa som jag sa sist vi sågs...varför jag väljer att inte prata med vissa personer...varför jag fortsatt är bitter på tjejen som lyckades med att jag skulle bli sexuellt trakaserd...varör jag valde att kasta mig in i ett fårhållande bara några månader efter att ett annat tog slut,varför jag inte stannade och kämpade i det första..varför jag egentligen åkte till norge och hur jag tänker när jag får för mig att vara full fyra helger i rad (vilket är fullt normalt om man umgås med de på ett visst extra jobb)....varför jag säger som jag säger och gör som jag gör och varför jag egentligen färgade håret ljust....varför jag väljer att inte tänka på det tråkiga som är just nu utåtsett och bara planerar in alla min tid...varför jag inte sätter mig ner och gråter och tycker synd om mig själv...

jag säger inte att jag är bättre eller sämre än någon annan, men jag tillskilland från många andra väljer att i största möjliga mån att stå för det jag gör och varför...visst jag har med gjort en hel del kungliga misstag här i livet och dem står jag för...det är dem som har gjort mig starkare så är det....jag är en stark person för att jag själv väljer att vara det...det handlar om inställning...jag försvarar mig inte inför vemsomhelst på stan men jag tycker att mina vänner och min familj har rätt till en förklaring om hur jag tänker och varför jag gör som jag gör svårare än så är det inte för mig...mina val är alltid mina, men när de påverkar de som jag har omkring mig så tycker jag att de till viss del har rätt till en förklaring...

jag anser att om man står upp för det man gör så blir allting lättare...slutar folk sen umgås med dig pga av de val du gjorde kan du själv kanske ta och fundera på vart felet låg??

svar: nej det låg inte hos dig...


Kommentarer
Postat av: M.a.m.m.a.J.e.s.s.i.c.a

Hej!
Hoppas du får en bra dag!

Svara gärna på dagens fråga :) http://jyees89.blogg.se/1208939235_dagens_frga.html

Postat av: Johanna

Gumman!Du finns i mina tankar.KRAMAR

2008-04-23 @ 18:56:30
Postat av: Sandra J

Jag tänker på dig jättemycket nu bara så att du vet det. Jag vet inte vad jag ska säga. Du är en glad och en STARK jävel, jag vet att du fixar allt!! Kramar

2008-04-23 @ 23:39:34
URL: http://sandra016.blogg.se
Postat av: Jennifer

Jag tänker på dig och önskar lycka till nu, du komemer klara det här hjärtat. Puss

2008-04-24 @ 11:26:04
URL: http://www.welma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback