idag är det lördag....

och jag sitter på jobbet....
igår var det fredag och hejdåfest för eve...hon ska flytta i natt...jag kommer att sakna henne massa..kanske kanske kan eric och jag hälsa på som vi tänkt...håller tummarna för det iaf...

efter att ha träffat väldigt många av de som betyder väldigt mycket för mig igår...så kände jag mig tom när jag knatade hem fråg krogen i natt vid halv tre tiden...nykter ute för första gången på jag vet inte hur länge...

alla tankar sammlas i mitt huvud i en sekund...då får jag tårar i ögonen och vill bara bort..
sekunden efter är allting borta och jag känner mig så tom så tom på allting...likgiltig och tom...
det mina läsare skrämmer mig..

jag brukar inte hissa och dissa men nu jävlar..

diss
 
en sepe otrevlig läkare på akuten igår,som bettedde sig som att jag var helt dum i huvudet för att jag hade kommit dit...
-varför kom du egentligen hit?
- ja men de sa att jag skulle komma om jag började må sämre
- ja men det kan ju inte jag göra något åt nu (utan att ens undersöka mig)
-nehe (jag börjar få lite panik nu) men igår sa de åt mig att komma in om det var ngt och nu har jag ont...
- ja men då måste du ha pratat med en mycket oupplyst person...
- eh ja ja..din kollega på den avdelningen jag sen i torsdags tillhör...
- ja men jag kan inte göra något iaf...visst om du har så ont så att du inte kan stå på bena så får du ju komma in..
 så kanske vi får akut opperera dig..annars får du bara gå hem och vänta på det datum då fått...hade du fått ett datum??
- ja det har jag..jaha tack så mycket för att du tog dig tid...
-tack säger han
- jag (likblek i ansiktet) är det du som ska operea mig?
- det vet man aldrig...
-nehe (lite krystat) nej det får väl bli en rolig överaskning när jag läggs in då...

om jag hade varit en svag och orolig person så hade jag säker brytit ihopp på hans dumma akut rum...
men eftersom att jag är som jag är marcherade jag argt ut från akuten...svärandes..som ett åskmoln...
den läkaren borde inte ha ngn kontakt med patienter alls...kanske när de är sövda möjligen...

hiss

alla alla ni..ni vet vilka ni är...

skönaste kommentaren...

- osoft....

Kommentarer
Postat av: Mimmi

hej gumman!
vad är det sopm har hänt?
varför ska du opereras????
saknar dej lite granna faktiskt

2008-04-20 @ 03:53:25
Postat av: Josephine

hej mimmi när du inte skriver adresen till din blogg kan jag inte svara till dig=)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback