idag är det onsdag och jag har ångest...

Nu har jag pluggat i en timme det är bra av mig...
jag är så jävla stressad jag har typ 2 miljarder saker att fixa innan jag läggs in på söndag...
fan säger jag bara fan fan fan.
Kontrollfreak som man är så har jag pratat med provtagningen och sjuksyrror och överläkaren som ska operera mig, jag har pratat med sköterskorna på min avdelning där jag på söndag kl.18.00 kommer att skrivas in....
Alla verkade jätte snälla och detta kommer gå så bra så -aktiga...
själv är jag jävligt pesemistisk..ja men va fan klandra mig inte...man lägger sitt liv helt i andra människors händer och ett enda jävla felskär och jag kan vara död död död.....då finns jag inte mer kommer inte komma och trackasera er längre...nej men allvarligt talat det kommer säkert gå bra men man måste ju fan medge att det känns sjukt jävla olustigt allting...

jag sa innan jag åkte till sjukhuset
- om det är ngt allvarligt får jag säga vad var det jag sa då?
-ja det är klart du får men jag är säker på att det inte är ngt allvarligt
när jag sedan hade tagit mig samman i torsdags kväll så sa jag mkt riktigt
-vad var det jag sa??
trist att man alltid ska ha rätt.....

jag har ångest,ångest för allt jag inte kommer att hinna som jag måste,
ångest för att det kommer göra ont när jag vaknar ur nakosen och att jag ska samla alla mina krafter till att skrika ge mig knark... när jag vaknar och har så ont så jag inte vet vad jag heter...
jag har ångest för att jag kan ge mig fan på att ngt kommer att gå fel..
jag har ångest för att jag måste skjuta på min skolgång lite och plugga i sommar..
jag har ångest för att jag inte vågar sova själv just nu...
jag har ångest för att jag egentligen vet att jag är helt maktlös i detta, att jag inte kan göra ngt åt detta alls...jag som alltid har kollen, ska alla ha koll utom jag....
detta är ngt jag inte kan kontrollera alls...
och det gör att jag får mest ångest av allt....

så undrar alla människor hur jag ska hantera detta då?
- jo jag planerar upp all min vakna tid fram till på söndag kl.17.30 så jag slipper tänka på detta...jag ska jobba,träffa vänner och familj,vara hundvakt,åka ut på min vfu skola mm..
 
på  fredag ska det ätas middag på perran vid 19 tiden med alla som vill...alla som vill ska få komma..... slå en pling

men först ska det shoppas träningsoverall och annat skoj att ha med sig på sjukan....vad nu det kan vara för ngt....
jag har för er skull kollat upp besökstiderna och det är ok att komma på tis och ons om allt går som det ska...(och det gör det ju?) kanske måndag med beroende på när jag opereras men då får ni väl hålla till godo med att jag är hög som ett hus??

jag längtar till på lördag då ska alla jobba det ska bli så kul, detta har jag sett fram emot i flera flera veckor och det tänker jag fan inte missa...jag ska vara gladast av alla ;)
(fan vad skit jag brukar få ibland för att jag är för glad?? alla är trötta och vill gå hem men jag är jätte glad....man tycker att de borde vara glada att det smittar av sig men nehe då ska alla va buttra.....)

nej nu plugga lite till och sen ner på stan för möten/fika/jobb/hundvakt/kvalitetstid

Im ok...

det som gör mest ont i alltdetta är när jag ser folk i ögonen, de som jag tycker om som jag bryr mig om..och de är så ledsna så nerstämda och oroade....för min skull...
offta oskön kännsla att känna att man själv är orsaken till deras oro....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback