fel person på fel plats!!!

Idag har hittils varit en mycket händelserik dag...

Dagen började att jag svängde förbi mitt gammla jobb för att köpa ngt till morgon kaffet, jag gör en beställning av en trevlig tjej i kassan. Och ber dem byta ut osten på produkten..visst säger hon och beställer till honom i köket..vad gör han då? ler han och fixar min beställning som han bör..nej givevis inte.. han blänger på mig och på henne och ger henne ett extremt otrevlig svar och sedan säger han argt att det kommer att dröja lite...restaurangen var tom det var bara jag där...sen blänger han lite till på  mig och fixar min beställning som han sen kastar ner i skåpet till tjejen som ska servera mig den...En extremt otrevlig kille på helt fel plats...så jävla arg blir jag såklart...hade ngn av hans chefer vairt där hade de ju inte varit så nöjda med honom kan jag säga...kan ingen bara stänga in honom på en arbetsplats där han slipper träffa folk...??visst jag har jobbat där jag vet att det kan vara trist ibland men nu är väl endå måttet rågat?? jag tröttnade oxå tillslut då sa jag upp mig och började plugga istället...hm ska jag tippsa han om nästa gång jag är där...

sen kommer jag till högskolan för att träffa Mange,det är en historia för sig. Jag har nu pluggat här i två åt...när jag började kostae kaffet åtta kronor,utan påtår...dyrt tyckte jag i sthlm kostade det sju....sen har de smyghöjt alla priser i cafet även på kaffet...förra terminen bojkottade jag dem och tog med mig kaffe eller handlade på andra ställen där det är billigare..det är alltså dyrast i stan på höskolan där det går studenter!!! inga stundent rabbater eller annat det är dyrast där...NU KOSTAR EN KOPP KAFFE TIO KRONOR!!! UTAN PÅTÅR UTAN LOCK TILL MUGGEN!! det är alltså stor risk att man spiller på sig själv eller andra och bränner sig...nu bojkottar jag dem ännu mera....visst att priserna går upp men hur kan de vara dyrast?? på skolan jag fattar inte...

var detta allt för idag nej???
jag och mange fick ett väldigt otrevligt bemötande utav en dam som jobbar på en av avdelnigarna här på högskolan. Alla tentor låg i olika högar och de hade inte koll på ngt allts... frågade man ngt kollade de på en som man var dum. Jag bad om direkt nr till min lärare då tittar hon på mig och säger,det ligger på nätet...jag tittar på henne i tron om att hon ska ta fram det (hon sitter bredvid sin dator med skolans hemsida öppen)...Tittar på mig när jag tar upp min mobil och ringer till eniro.... Sen när jag väl hittat min tenta så tänker jag att jag ska göra en god gärning och ta en klasskompis tenta med,jag ringer henne och frågar om jag ska ta den. Visst jätte snällt säger hon...
Då spänner damen ögonen i mig och säger,det är mobil förbud här inne... jag tittar mig runt efter en skyllt eller dyl... oj förlåt jag visste inte men det stod ingen skyllt..nej men jag säger det till dig nu så du vet,jag var snäll denna gång och lät dig ringa klart....okej tänker jag,men hon sa inget när jag ringde eniro heller.... ni kanske ska sätta upp en skyllt stammar jag så det inte händer igen...jag tänker inte sätta upp en skyllt jag säger ju till dig nu att du inte får tala i mobilen här inne...Hon har innom loppet av tio minuter varit både trevlig och ojhjälpsam och det värsta av allt är att hon ifrågasätter betygen på tentorna... Dett har hänt fler i min närhet,hon kommer med spydiga och fräcka kommentarer om ens resultat...
Hon jobbar i en slags kundservice skulle man ju kunna kalla det för,hon träffar folk varje dag och lämnar ut tentor och svara på frågor. Jag har varit där flera gånger och hon är alltid lika otrevlig och de har väldigt dålig koll på allt därinne. Hon har skällt på mig och på mina kursare vid flera tillfällen...är detta okej kan man undra ??
Jag sa inget denna gången sa jag inget jag tog våra tentor och gick ut därifrån arg som ett bi...
Det är inte ok att behandla kunder/gäster på det sättet...jag hade fått spraken från samtliga av mina jobb om jag bettet mig sådär....
Kunden har inte alltid rätt verkligen inte,men kunden har rätt till ett vänligt bemötande...

Jag och Mange gick vidare och drack kaffe till ett väldigt trevligt fik som ligger nära skolan.
Där är de alltid trevliga och hjälpsamma och servisen är perfekt...sånt gillar vi!!!


Idag ska Anna och jag en sväng till IKEA där är de alltid trevliga =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback