just nu...

I Efttermiddags så var jag hos anna och tommy och lekte med Wille och gav honom hans julklapp,den lät massa och han tyckte mkt om den=) =(nu kan jag inte skaffa barn, för då hämnas de och köper ngt som låter kika mkt till min unge sen....)


Sen kilade jag hem för att träffa E & S, det är sjukt lyhört hemma hos mig och vi ligger i en hög i soffan och pratar..
s- Men hur gör du när du har sex då?
E och J glor förvånat på S
J- ja offtast så börjar jag ju med att ta av mig kläderna...och sen så..
skratt attack i soffan hahah sen säger
s- ja men för att inte grannarna ska höra
J- skiter väl jag i....

hahhah så snäll är jag ;)


vi pratar om framtiden barn och bröllopp
J - om jag träffar en kille som är lärare hur fin han än är så måste ni sätta P för det,
för lärarbarn blir så jävla jaa ni vet...
J tittar på S och  E s fattar direkt och börjar gapa, E ligger i soffan fattar inget
J försöker förklara sig ur,men alltså jag menar om BÅDA FÖRÄLDRARNA ÄR LÄRARE!!!
S-fattar du inte E??
E-nä vaddå?
S- våra mammmor är ju det ju...
hahhah


Denna helg har jag funderat en hel del,det har varit massa tid över till det..läskigt men lärrorikt samtidigt...
Jag tänker på hur våren kommer att bli,jag delar ju fortfarande upp mitt år i tre delar, som man gjorde i skolan eftersom att jag fortfarande pluggar... det är ht,vt och sommar ...
Imorn börjar jag min femte av sju terminer på lärarprogrammet,kul det kommer tufft det vet jag redan nu...all litteratur är beställd för över en vecka sen och väntas med posten!! jag har funderat massa på att dra iväg,ta sabbats termin och kanske åka till norge en sväng..men nej,det finns ingen anledning att fly har jag insett...
jag möblerade om till perfektion i lägenheten istället och nu trivs jag om möjligt ännu bättre...
att fly är ingen lösning,jag måste börja trivas i vardagen och ta till vara på och vara taksam för det jag har och inte deppa över att saker inte blev som jag tänkt..
jag ska bo kvar här vara kvar här i minst till 2010...och bli helt klar på min utblidning sen får jag se vad som händer..för mig är det iaf i nuläget viktigt att bli klar med utbildningen göra färdigt det jag en gång påbörjade. Tar man en paus så är det så lätt att man tar ngt vilketjobbsomhelst och aldrig kommer tillbaka och slutför...så för mig finns inte paus i utbildning, de finns de som inte klarar de som bangar och hoppar av åsså finns de de som tar sin examen mer eller utan uppbrott... jag tänker inte vara kaxig,sticka ut fötterna.... för jag vet inte kanske finns jag med där snart på en verksta/lager nära dig.. kanske tar vt08 knäcken även på mig...men jag hoppas att jag orkar och kommer att slutföra och ta examen...för mitt hjärta klappar hårt för läraryrket!!

Klev som känt ner på stan för att lämna in min mobil som är helt död och funkar alls..jag fick en stenålders mobil a nokia typ 3310 i näven och ett det tar nog två veckor... av han i butiken,jag ville gapa jag ville skrika...men nej okej tack sa jag och kilade vidare....

men terminsstar imorn och utan väckarklocka att förlita sig på så har E lovat att ringa och väcka mig tack tack..

nej nu ska kissarna och jag sova=)

Kommentarer
Postat av: Anna Ö

Jag har oxå funderat på en sabbatstermin, särskilt nu när det skitit sig i början för mig. Men du har så jävla rätt!! Vi ska fixa den här terminen o de som är kvar o sen hålla huvudet högt när vi till sommaren -09 har vårt examensbevis i handen!!

2008-01-29 @ 17:04:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback