Välkommen 2008

image931

EGO


Tre rätters middag hemma hos mig som jag styrde och ställde över...anna,hanna och jag lagade mat som aldrig förr det blev aldeles perfekt,välkomms skumpan öppnar en lyckad kväll....


vid tio tiden dök de tio resterande gästerna upp och vi festade fram till tolvslaget...

då smällde grabbarna raketer och skumpan flödade...


efter tolvslaget gick vi upp i lägenheten igen...och festen fortsatte ....
det kom flera gäster som vi från början inte räknat med men de var lika välkommna som alla andra

den underbara nyårsfesten inehöll allt en perfekt fest ska inehålla

*många glada miner
*dricka i mängder
*dans och bra musik
*pussar kramar och kärlek
 
den ínehöll även det vi inte kan klara oss utan

*ngn som bråkar/tjafsar
*blod på hela mitt golv, och badrum lite sönderslagna glas
*folk i allmänhet som kanske blir lite för vänskapliga med varandra
* en kisse som vägrar sova och vill vara med hela tiden
*att man ringer/smsar folk i tid och otid
*att folk har en tendens att bli jävla ärliga och känner för att lätta sitt hjärta åt höger och vänster..


festen var iaf perfekt tycker jag och även en del av de gäster jag talat med under dagen..
varken,anna,tove hanna eller jag förstod att klockan hade passerat fem inan de sista gästerna lämnade mig och tusse för några timmar sömn...


att bli väckt vid tio av ett ledsamt telefonsamtal var inte så kul, att några sekunder senare inse att hela lägenheten stinker fernet branka och att glaskross,hasselbakspotatis, och kladd och tomma glas/flaskor ligger över hela lägenheten fick mig att hoppa ur sängen och börja ta ordning på sörjan.
 jag plockade undan och torkade av blod och soppade glaskross och torkade bord...

sen kom underbara e för att hämta mig för frukost/lunch...
stackaren blir i dörren mött av ngn som kan likna hans vän josephine,med glitter i hela ansiktet håret på enda och osexigt rött läppstift kladd i ansiktet...han erbjder sig snällt att damsuga när fröken a tar en välbehövlig dusch...
ner på stan för lunch på mcd och sedan lyx med skjuts till dörren av e upp för alla trappor och ställa sig och diska alla dessa glas....det var jobbigt att städa det var det men det var så värt det efter den lyckade festen....

(faktum är att jag blivigt en riktig mjukis när tove väljer att ansluta till vår underbara fest vid två tiden så står jag där med tårar i ögonen,varför?? jo för att jag är så glad över att så många av mina älskade vänner som jag saknar så mkt kan närvara och fira in det nya året....)




en perfekt start på det nya året bättre hade det inte kunnat bli....


Välkommen 2008


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback