deprimerande...

I veckan så hittade jag en sak som var högst upprörande,en fransk/colombiansk politiker har blivigt fritagen från fångeskap under flera år i FARC gerilan. Det tycker jag är så kul att höra faktiskt jag blir tårögd varje gång jag hör ngt sådant om landet jag föddes i. Vad jag sen tycker är demprimernade,pinsamt och skandal är att när en tidning skriver om detta så kan de iaf stava rätt...tidingar skriver inte ofta om detta land och mer eller mindre aldrig ngt bra...
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2820690.ab här har aftonbladet skrivit om fritagningen och de hade stavat fel i hela artikeln jag menar all over it stod det Columbia omg i hela artikeln rubriken och allt Columbia. Vad gjorde jag då? jo jag mailar till den som är ansvarig för detta. Och mailar personen tillbaka till mig och mer om ursäkt och tackar för min uppmärksamhet. Nej de ändrar i artikeln istället... Ja ja nu står det ju iaf rätt,trist att den som skriver inte kan stava bara....när de nu för en gångs skull skriver om det...
 En annan sak imorse pratade de om detta på radion och jag stod och gjorde the,då pratar de om en känd person och hon hade samma efternamn som jag,jag blev så förvånad att jag började gråta....ja som ni kanske förstår så var det inte andersson,utan mitt andra efternamn. Som jag inte någonsin hört ngt säga förutom de som känner mig och vet om att jag heter så....det var iaf kul att höra att ngn annan heter som jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback