någon som är bra nog åt dig??

Nya relationer uppstår varje dag,vänskaps,arbets och andra relationer.... just nu funderar jag över den relationen du har till den person du lever i ett förhållande med...jag ställer mig denna fråga så ofta,när jag ser de som runt omkring mig påbörja och avsluta nya relationer och även mina egna...
Frågan jag ställer mig är...

kommer du att hitta någon som är bra nog åt dig?
Som inte alltid lägger skulden på dig när det går dåligt,någon som kan sta upp för sina misstag. Någon som behandlar dig med respekt och vänlighet. Någon som inte gör sig lustig över dig framför de du bryr dig om. Någon som inte hela tiden sårar eller ljuger för dig och alltid lovar att "det ska bli bättre".Någon som låter dig vara den du är och som inte tar över eller försöker att ändra på dig. Någon du kan växa tillsammans med men verkligen inte växa ihopp med....Någon som sätter dig först och inte ställer in skjuter upp eller ännu värre inte ens gör några planer med dig....

Någon som alltid älskar dig och finns där,
någon som inte alltid håller med dig om allt du gör
men som älskar och stöttar dig i med och motgång.
Någon som du kan tänka på att vara med föralltid
utan att det känns obehagligt,spännande och nytt
men inte skrämmande eller motbjudande...


det är frågor som jag ställer mig väldigt ofta,sällan till mig själv men ofta kring de som lever runt omkring mig...
det är en fråga jag tycker att du ska ställa dig själv då och då och även ta och fundera kring andra....det är hemskt jag vet men ibland är man bättre ensamen än i en olycklig relation....

du är värld så mycket mer....

Kommentarer
Postat av: Tove

Var det till mig?

2008-07-30 @ 13:25:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback