god morgon...

Kommer hem plockar upp telefonen....105 i kön före till försäkringskassan och 20 min kö ^^.
När jag väl kommer fram,och ställer min fråga (hurvida jag får pengar för mitt extraarbete med eller om det bara är csn). Så svarar damen med att hon ska skicka hem massa blanketter till mig som jag får skicka in....
Då tackar jag för det och vi lägger på...
Bra tänker jag då fixar jag det så får jag mer ersättning än vad jag fått om jag bara varit studerande ^^.
Sen kommer det upp i huvudet på mig vad en vän till mig sa för ett tag sedan,om att vara arbetslös. Vilket jag själv aldrig varit förstår inte vitsen med det hela...

Ja det är ju så komplicerat att vara arbetslös för det är ju så jobbigt att fylla i alla dessa papper om alfa kassan...

Jag höll på att dö när jag hörde det,och ifråga satte detta?? men driver du eller ?? om en människa inte klarar av fylla i några jävla papper är denna då förtjänt av ett jävla jobb eller?? inte ngn jag skulle anställa iaf....och inte ngn jag vill dela med mig mina 33% till utav....däremot har jag inget emot att göra de till de som är arbetslösa och försöker få ett jobb,och då menar jag verkligen försöker......omg....jag blir så arg när jag tänker på detta....


nej nu ska jag jobba lite iaf....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback