framtiden?

Mötet igår gick bra,det var väldigt skönt.
Skola idag med redovisning var intressant,jag har läst matte denna termin och tagit igen från när jag var sjukskriven....jag har saknat pedagogiken och alla andra "lärar" ämnen jätte mycket. Jag glädjer mig så tills i vår när jag ska läsa spec ped.Och sen är jag klar i dec-09.
 
Oj vad dubbelt det känns inför det,då är man "vuxen"...lite samma känsla som efter studenten men ändå inte. Nu har jag ju "valt" på ett helt annat sätt. Och det ska bli så kul att arbeta med elever/barn/ungdomar i vilken form det än blir.... frågan är vad det blir sen,när jag började studera var allt planerat plugga-examen-jobba-köpa hus-skaffa barn-blilyckligaiallavåra jävla dagar...nu blev det inte så,och det var det bästa för oss. Det känns på ett sätt lite skrämmande nu att det inte är lika "klart" för mig vad som händer efter examen.... Jag har inte längre någon att rätta mig efter/tänka på...Jag kan bestämma helt själv över vad jag ska göra...Och det känns skrämmande och spännande på samma sätt tycker jag...menmen det ska iaf bli roligt att bli klar med utbildningen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback