mamma och pappa jag önskar mig...

Snart är det jul, underbart med jul=) varför? jo för jag ska åka bort bort i fyra dagar med min familj...
Vi ska fira jul och käka pepparkakor och ge varandra julklappar...åka skidor och annat skoj...
hm julklappar ja har funderat massor på vad jag ska önska mig...

en resa till stefan
saker till nya lägenheten
pengar
en liten dator så jag kan jobba/plugga överallt
en fin kalender som kostar snusk från lv
kläder skor och massa massa annat...

men nu har jag kommit på det..
ta daaaaaaaaaaaaaaaa

jag önskar mig mer tid..
se hit mamma och pappa,
jag önskar att dygnet hade fler timmar och att man inte behövde sova...
för då skulle man hinna med allt man vill....

just nu står det en bekant bredvid mig och talar med en annan och de talar på spanska..
han kom in häslade på han som satt bredvid mig.,såg att jag satt här och hälsade även på mig på spanska...
jag hälsade tillbaka på spanska det är ungefär så mkt jag kan...nej kanske lite mer då...
men jag vill ha tid i julklapp så jag utöver att ta min examen,driva företaget,jobba på banken,umgås med mina vänner hitta en blivande make/far till mina barn och ta körkort utöver det så vill jag lära mig spanska...flytade spanska..
varför?
mitt modersmål är spanska ,spanska är vackert och man kan ha väldigt bra nytta av det...
kanske borde jag efter att jag tagit min examen åka till ett spansktalade land bo där i några månader och lära mig spanska...eller så kan man ju alltid ta en kvällskurs...

så nästa projket blir att lära mig spanska...

jag ska bara först...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback