The rockstar

När jag var på stan så kilade jag in i en butik som jag velat gå till länge. Det finns en ring som jag har drömt om så länge..eller iaf sen värdens finaste Sandra L visade mig den i Efva Attling katalogen för något år sen...Hursomhelst jag har alltid funderat på vad detta underbara smycke kan kosta...
Jag går in på butiken och säger till biträdet att jag vill ha en prisuppgift på en sak...
jaga säger hon vad då?
-The rockstar ringen från Efva Attling. Den är längst bak i den vita katalogen det är en vigselring.
-okej,säger hon. Jag ser på henne att hon inte vet vilken jag menar...hon hämtar en katalog..
-oj,ja du den kostar nog ganska mkt. Vi har nog ingen prisuppgift på den säger hon.. Det är så med guld och diamanter att det går upp och ner i samband med dollarn. Sen kikar hon i sin katalog...
-Nej jag har ingen uppgift på den inne..
-okej
-Men jag kan ringa och kolla
-ja det vore snällt tack
-Ja hej det är från XX,jag har en kund som skulle vlija ha dagens prisuppgift på the rockstar
-ja,jo jag förstod att den skulle landa någonstans där omkring tack...
Hon lägger på och vänder sig till mig,
-Du kanske ska ta och sätta dig på stolen där borta..
-nej det är lungt jag kan hålla i mig lite här, (pekar på disken)
-Ja det var precis som jag trodde...den i den större storleken går på ÅTTAHUNDRATUSEN
-WOW
-Ja ,det är ju väldigt mycket pengar....
-ja..tack så mycket för hjälpen säger jag
hon roppar efter mig
-HUR MÅNGA SKA DU HA TVÅ ,TRE ?
-en räcker =)

Jag har ju aldrig varit sådär superbra på att spara...men nu har jag ju ett mål iaf....
Åttahundrajävlatusen =)

Sen funderar jag,fan vad kung det hade varit att helt iskallt säga att. Ja då vill jag ha en sån till mitt högra ringfinger. Det är min självständighetsring ....Men neheheeeeeee då...den lilla netta summan av åttahundratusen ligger inte och skräpar på mitt bankkonto...och om jag hade så mkt pengar skulle jag då köpa en sån ring...nej förmodligen inte...

En tröst är ju att den lilla modellen av dessa två bara kostade nittiofemtusen....jag får väl sikta in mig på den då...

bild kommer i nästa inlägg =)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Som jag letar denna ring, "alla" pratar om den på nätet, men jag finner ingen bild - jag är såååå nyfiken! :)



Letar vigselring nämligen, men jag hade inte fattat att den kostade en mille. Jag gifter mig om en månad & det kan ju bli bråttom att spara ihop alltså ^^


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback