i december

Så började jag och några fd jobbarkompisar till mig med en mkt fin tradition kallad glöggkväll varje söndag.
Det innebar att vi sågs och drack glögg...
Till glöggen skulle man ju även äta ngt,det fick bli hämtmat...
En gång skulle vi käka pizza från ap,
Många viljor och tillsut kommer vi fram till kassan,alla ska prata i munnen på varandra när vi beställer.För vi kan ju inte bestämma oss innan trots att vi fem tillsammans kan menyn i huvudet på de flesta ställen i stan....så efter mycket om och med så traskar vi fram till kassan och det ack så muntra kasörskan aka en av de bittraste 89orna i stan...

Vi- hej
Hon i kassan- hej,vad vill ni ha...
Jag-pizza
Hon i kassan-vilken sort
Mimmi- en kebab och en hawaii
Hon i kassan ser extremt onintresserad ut och skriver på sin lilla fyllerilapp
Mimmi -men på hawaii så vill va ha annannas a par
Alltid ska dessa restaurang människor stila med sina fina uttryck..
Hon i kassan (ser extremt tappad ut)
Jag börjar tappa tålamodet
Jag- Mimmi,här vet de inte vad a par betyder.
Mimmi vänder sig om och blänger på mig för alla vet ju vad a par är...!!!! hallå!!!
Jag-vänder mig till henne i kassan,hon menar att hon vill ha annannas i en liten burk vid sidan av...
Hon i kassan- jahaa okej...
vI tar våra pizzor och annannasen i en liten burk och traskar därifrån medans vi diskuterar högjutt utifall det är allmänbildning eller ej att veta vad au par är...

Själv hade jag ingen aning om vad det var förens stefan väste det mellan tänderna till mig på en av stadens finaste restauranger perrongen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback