blandade känslor

Idag är en dag som jag varken är glad eller ledsen på (ser du mamma det finns en gråzoon). Idag är dagen som mina kurskamrater här i Eskilstuna tar sin lärarexamen. När mina första kurskamrater Jennifer och Karoline går ut vet jag inte, men jag tror det är i nästa vecka. Det känns konstigt på ett sätt, jag skulle ha stått där som en av dem. Antingen här i stan eller i Stockholm, det var planen så var det tänkt. Jag började plugga i Januari 2006, det känns som en evighet sen… Vad jag har lärt mig mycket och vad jag har växt som människa. Anledningen till att jag inte står där idag är en sjukskrivning som inte satt som handen i handsken, det kommer jag alltid att vara lite lite bitter över, å andra sidan ska jag vara glad att det gick bra och att jag lever, sant väll?. Att inte ta examen idag ger mig tid, tid att arbeta mer pedagogiskt att inte slita ut mig helt och hållet och bli sjukskriven igen ;/. Det ger mer tid att bestämma mig för exakt vad jag vill jobba med efter examen, vilket område. Några av de jag läst med har fått jobb, andra inte. Så egentligen har jag inte sån ångest. Tänk om jag hade varit en av dem, en av dem som inte fick något jobb och snällt fick nöd läsa en termin till. Det hade jag varit mycket missnöjd över så egentligen så är det ganska okej att läsa en termin till. Nu börjar det bli trist och tråkigt att plugga, det känns som att ”man kan det här nu” men nu är det bara bita ihop sista terminen och fixa detta. För jag ska ta min examen vårterminen 2010 även om jag så sliter ut mig helt och hållet på cupen. Idag är sista skoldagen för mig för denna termin, jag ska skriva klart en tenta och sen är jag klar. Jag behöver denna semester på tre veckor nu innan jag börjar jobba. Hjärtklappning, illamående, städig trötthet, förkylning och att jag inte får behålla den mat jag äter. Att jag sen blir som ett åskmoln i humöret är alla tecken på att min kropp säger ifrån, nu behöver den vila. Så på söndag och tre veckor framåt har jag semester 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback