måndag idag

Jävligt kul rubrik...ja men ungefär så kul var det att vakna och det regnade ute. Klockan ringde sex det var tidigt. Jag var pigg det var inte *,vilket resulterade i att jag tjattrade som piff och puff på frukosten och * bara tittade på mig och muttrade. Sen var det tåget till Västerås som gällde. En föreläsning men en föreläsare som står och läser innantill på sitt bildspel...hon pratade tyst, hon läste endast innantill...hon var kasst förberedd och vi fick byta sal...det kallar jag kass kvalité ...så vi åkte hem vid lunch... Sen gick jag hem till mig för att leta lite efter en bok jag behöver till min b-uppsats =) mkt ledsamt var det. Jag hittade inte boken men massa annat skoj =) som jag tog med hit och ska visa * när han kommer hem från jobbet. Sen ska jag gå och jobba och sen är det sova som gäller. Igår var en mkt trevlig dag, vi vinkade hejdå *s bror och dotter som varit här på besök =). Vi träffade alla *s syskonbarn + päron det var najs. Sen kom Chrille över och grillade med oss och Henke gav sig av till Oslo igen. Innan det var * och tränade och jag var på basket. Där fick jag tillfälle att skälla ut en coach riktigt rejält, hon betedde sig extremt illa. Hennes spelare var tolv år gamla.. de är barn de ska ha roligt. Hon ska inte bete sig illa.. Inte när jag sitter i sek iaf, kunde ju hon tro att hon skulle komma undan med detta...bara för att domaren inte hörde.. Men då gick jag fram till henne efter matchen och gav henne hennes protokoll och sa inför hela hennes lag + föräldrar och ass coach att: hon inför nästa match hon tänker coacha ska ta en funderare på hur man uppför sig och inte...hon såg helt oförstående ut och började tjafsa emot.. då sa jag att jag hade hört varenda litet ord hon gapat åt den andra coachen och henens spelare och att de inte var ok...då sa hon att de bröt mot reglerna.. då sa jag domaren dömer och duger inte det då är du enbart tyst annars har du inte här att göra...sen vände jag på klacken och gick därifrån hon stod där och gaffalade på. Ingen lyssnade, dommarna såg förvånade ut men tackade för att jag hade sagt det enda rätta... jag erbjöd mig att bära ut henne själv om hon fortsatte hålla på... domaren tackade för det med. Kom inte här och kom och tro att man kan bete sig hursomhelst när jag sitter i sek, nej ordning och reda ska det vara.... trist med såna människor tycker jag...men jävligt skönt att trycka till dem... Det var min insatts detta år på cupen ring gärna igen nästa år gärna inte kvällen före....

Denna vecka är fylld med saker att göra, plugga, jobba och träna. Väntar även just nu på ett väldigt viktigt telefonsamtal. Annars är det b uppsatsen som måste bli klar innan fredag. Har jag tur får jag lite kvalitetstid med * lite iaf vore ju kul =)

Nu blir det äta sen hoppas jag  att * hinner komma hem innan jag måste kila

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback